محمد رضا کریمی ، مدیر عامل شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در گفت و گو با یک هفته نامه در خصوص وضعیت شرکت های ندا و مشکلات آنها با شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: به نظر بنده مشکل اصلی از آنجایی شروع شد که سهام شرکت مخابرات ایران با شتابزدگی و با تضمین پروانه به مخابرات واگذار و پس از آن رقابت نابرابری آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان به نقل از هفته نامه علم روز، وی در ادامه گفت : پس از واگذاری این سهام به مخابرات ، وضعیت شرکت های ندا نامساعد تر شد زیرا پس از تصمیم مخابرات به واگذاری سرویس ADSLدر اصل رقابت بین  شرکت های ندا و شرکت مخابرات ایران آغاز شد البته رقابتی نابرابر زیرا ما با رقیبی مواجه شدیم که اطلاعات تمامی کاربران ما را داشت.

وی  همچنین گفت : از آن پس شرکت های ندا با مشکلات و کارشکنی های بسیاری مواجه شدند و تا به امروز با توجه به پیگیری های فراوان و مراجعات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هیچ نتیجه ای نگرفته ایم زیرا شرکت مخابرات از هیچ قانون و مصوبه ای تبعیت نمی کند .

کریمی خاطر نشان کرد : سازمان تنظیم مقررات نیز تاکنون نتوانسته هیچ اقدام جدی انجام دهد به جز اینکه پس از مدتی مصوبه 97 را به تصویب رساند که مخابرات هیچ پیروی از آن نکرد و پس از گذشت یکسال و اندی آن را اجرایی نکرده است .

وی افزود : اگر یک جایگاه و قانون مشخص برای فعالان صنعت فناوری اطلاعات تعریف شود همه مجبورند به آن احترام گذاشته و آن را اجرایی کنند .

وی همچنین گفت : سیم مسی در اصل یک نوع سرمایه ملی است که با واگذاری سهام مخابرات این سرمایه نیز به انحصار مخابرات درآمد و شرکت های ندا دچار مشکل جدی شدند .

وی افزود : با توجه به این مشکلات مخابرات به نوعی با شرکت های ندا به رقابت پرداخت زیرا اگر سیم مسی در یک رقابت برابر واگذار شود دسترسی برای همه یکسان می شود.

کریمی تصریح کرد : مخابرات در اصل اپراتور غالب است و از هیچ مصوبه و قانونی تبعیت نمی کند.

وی گفت : مخابرات عملا کارشکنی می کند و در برخی از استان ها اقدام به ترغیب کاربران به انصراف از دریافت سرویس شرکت های ندا کرده و آنها را مجاب می کنند که  از سرویس اینترنت مخابرات استفاده کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا